lauantai 30. elokuuta 2014

Je suis en France!



Coucou! Heippa kaikille! Tämä teksti on ensimmäinen, jonka kirjoitan täältä Ranskasta päin! Maanantaina (25.8.2014) mä tulin Honkajoelta vanhempieni kanssa Helsinkiin, jossa me yövyttiin yksi yö. Seuraavana aamuna mun vanhemmat sitte saatto mut lentokentälle, josta mä jatkoin yksin turvatarkastuksen jälkeen.

Lentokentällä mä en kuitenkaan ollut ainoa Rotary vaihtari. Samalla lennolla mun kanssa Ranskaan tuli neljä muutakin tyttöä. Lento Helsingistä Pariisiin Charles de Gaullen lentokentälle meni nopeasti Sannin kanssa jutellessa. Pakko myöntää, että tuli siinä hieman nukuttuakin.


                                                      Sanni, Riikka, minä, Klaudia ja Reetta

Pariisissa Charles de Gaullen lentokentällä minä ja Reetta jäätiin kahden matkalaukkujen hakemisen jälkeen, sillä Klaudia lähti jatkolennolleen, ja isäntäperheet ja Rotaryt nappasivat Sannin ja Riikan itselleen heti kun astuttiin ulos terminaalista.

Kentällä mä tein check-in:in, koska en ollut ehtinyt tehdä sitä kotona. Ja onneksi näin, sillä selvisin täysin ongelmitta. Reetan kanssa mentiin sitten turvatarkastuksesta läpi ja etsittiin portti, josta lentokone Bordeauxiin tulisi lähtemään. Kenttä oli suuri, mutta selvisimme hyvin.


Kentällä tapasimme kaksi brasilialaista Rotary-vaihtaria, jotka olivat tulossa samalla lennolla meidän kanssamme. Loppujen lopuksi lento oli reilun tunnin myöhässä, joten Charles de Gaullen lentokentältä pääsimme lähtemään vasta kahdeksan aikoihin. Loppuillasta tapasimme myös japanilaisen Rotary-vaihtarin, joka oli myös tulossa samalla lennolla meidän kanssamme Bordeauxiin.



Lentokentällä meitä kaikkia vaihtareita odotti isäntäperheet ja klubista ainakin yksi henkilö. Mun pikkuveli odotti ihan yli-innokkaana heilutellen Suomen lippua ja yrittäen laulaa Suomen kansallislaulua. Matkalaukut saatua lähdettiin autolla kohti Bordeauxin keskustaa, jossa mun perhe asuu.






Mun perhe on tosi ihana. Ensimmäisenä päivänä he näyttivät mulle Bordeauxia. Tällähetkellä mä asun aivan Bordeauxin ytimessä.


Me vietettiin pari päivää yhdessä muiden vaihtareiden kanssa, jotka asuvat täällä Bordeauxissa. Opiskelimme yhdessä ranskan kieltä tietenkin. Se oli huippua ja tosi vaikeaa. Kukaan meistä ei ollut lukenut ranskaa aikaisemmin. Joukosta löytyi myös sellaisia, jotka eivät osanneet puhua englantia ollenkaan.

Nähdään!

♥:llä Katri 

6 kommenttia:

  1. Hyvä että kaikki meni lennoilla hyvin :) Toivottavasti sulla on hauskaa siä! Näyttää ainaki tosi hienolta paikalta kuvista päätellen. Kyllä se ranskan kieli siitä sitte kohta luonnistuu ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on ihana paikka <3 Kouluun tiistaina, jännittää lievästi sanottuna pikkasen! Sano kaikille muruille terkkuja täältä! :)

      Poista
  2. Kiitos Katri näistä blogiterveisistä! Toivon, että sinulla on hieno vaihtarivuosi edessä. t. Soili

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! Yritän parhaani mukaan tänne kirjoitella kuulumisiani täältä. Sano terveisiä kaikille! :)

      Poista
  3. Terveisiä Espoosta. Miten koulun aloitus sujui ja puhutaanko koulussa vain ranskaa ?
    Toivomme kaikkea hyvää sinulle sinne t. Päivi ja Saila

    VastaaPoista
  4. Kiitos, kirjoitan uutta blogitekstiä. Yritän siinä parhaani mukaan vastata kysymyksiisi :)

    VastaaPoista